2022-07-21 Fixed creation of tickets for recurring appointments.
2022-07-20 Other users now can be referenced/mentioned in rich text editor and will be notified about it.
2022-07-05 Attachment filenames in ticket zoom will now be truncated if they are too long to be displayed correctly.
2022-06-29 Added support for nested group search to LDAP modules based on PR#11. Thanks to Frank Wall (@fraenki).
2022-06-23 Fixed issue with high CPU load on parsing e-mails in PostMaster filter DetectAttachment.
2022-06-22 Fixed OAuth2 authentication when using POP3 with Microsoft Office 365 or Outlook. #259
2022-06-21 Added support for tag OTRS_TicketArticleCreateEvent and attachments to invoker Ticket::Generic.
2022-06-21 Added support for JSON web tokens (JWT).
2022-06-20 Improved S/MIME key storage.
2022-06-17 Added support for autocompletion to CKEditor.
2022-06-09 Added S/MIME check for sender header. Thanks to @akmet PR#68.
2022-05-31 Maximum number of lines of quote in body of a message now can be limited in AgentTicketForward and AgentTicketCompose.
2022-05-30 Fixed use of URL parameter in Kernel::System::Calendar::Plugin::Ticket::Link::LinkList and Kernel::System::Calendar::Export::ICal::Export.
2022-05-25 Initial search in dialog AgentLinkObject is now limited to tickets which belong to the same customer ID.
2022-05-24 Sanitized output of ACL Perl config file when dumping and deploying it to avoid unexpected execution of arbitrary Perl code.
2022-05-19 Sector Nord AG: Fixed transition action for recurring appointments with specific recurrence frequency. Thanks to Sector Nord AG (@jsinagowitz). #219
2022-05-10 Mandatory fields in expanded bulk action widgets now will be handled correctly as mandatory.
2022-05-04 Fixed select fields not being shown in modernized mode after submit with input errors.
2022-04-21 Added standard templates to [Agent/Customer]TicketProcess.
2022-03-14 Fixed sending notifications to invalid customer users.
Wir laden Sie herzlich ein, an unserem ITSM-SUMMIT 2021 am 30.06.2021 & 01.07.2021 teilzunehmen.
Fachvorträge über die IT Dokumentation mit i-doit, ein spannender Showcase zum Thema Asset-Tags mit Raritan und ein Ausblick auf die zukünftigen Benachrichtigungsmöglichkeiten mit brevis.one runden das Programm ab, wobei der Austausch und das Generieren neuer Ideen im Vordergrund stehen.
Im Endanwender-Support oder der Betreuung der internen Kollegen bauen Anfragen häufig auf Problemen mit bestimmten Assets auf, beispielsweise dem PC, dem Smartphone oder dem Abteilungsdrucker. Mit der Kopplung der i-doit-CMDB und einem Znuny LTS- oder ((OTRS)) CE-Ticketsystem lassen sich die Assets mit den Helpdesk-Tickets direkt verbinden und notwendige Informationen über Geräte auf den ersten Blick erkennen.
Ich bin Jannik Sinagowitz und lebe in Oldenburg. Seit März 2021 unterstütze ich das ITSM-Team bei der Sector Nord AG.
Was hat dich zur Software-Entwicklung geführt?
Die Software-Entwicklung fasziniert mich seit meiner Schulzeit, da der Kreativität bei der Programmierung kaum Grenzen gesetzt sind. Dabei ist jedes Projekt einzigartig. Die unterschiedlichen Anforderungen machen diesen Beruf so vielseitig. Und Software unterstützt unseren Alltag inzwischen in allen Bereichen und wird auch in Zukunft eine sehr wichtige Rolle spielen.